Kolor zmienia kontekst
Pozostajemy w temacie kontekstu. Dzisiaj kilka przykładów tego, jak sam kolor zmienia ten kontekst. Jak wiadomo wzrok jest naszym wiodącym zmysłem. Dlatego przyciągnięcie wzroku jest pierwszym zadaniem każdego komunikatu. Ale kolor to nie tylko „przyciągacz”. Kolor także wpływa na samopoczucie, komfort i ocenę danego obiektu. Oto kilka przykładów.
Na początek coś bardzo prostego, ale dobitnie pokazującego jak zmienia się nasza percepcja przez prostą zmianę kolorystyki.
Którą wybrać? To nie jest tylko kwestia gustu. To także kwestia tego, jak się chcemy czuć w kuchni.
Gdybyś miał(a) bar kawowy, to który logotyp byś wybrał(a)? Dlaczego to nie wszystko jedno?
Na koniec prezentuję studio jednej z amerykańskich stacji telewizyjnych (na fioletowo), które przerobiłem na różowe. Którą rozmowę odebrał(a)byś jako bardziej intymną?
Zdjęcia pochodzą z: www.chanceco.com/discovery/landscape-with-house, dec0r.org/decoration/decoration/colors/, www.behance.net/gallery/Zombys-Coffee-Bar-Creperie/766178, wkunews.wordpress.com
Moje szkolenia

-
Wprowadzanie nowych produktów na rynek
-
Marketing miast i regionów
-
Zarządzanie innowacyjnością w marketingu
Napisałem

Wskaźniki marketingowe
Jestem autorem opisów 24 wskaźników zawartych w książce "Wskaźniki marketingowe" pod redakcją Roberta Kozielskiego.
Zobacz więcej
Zobacz komentarze
Zostaw swój komentarz
Kim jestem?
Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.
Więcej o mnie Zobacz gdzie pracuję Chcesz zaprosić mnie do współpracy?