Humaning
Słowo marketing ma różne znaczenia dla różnych ludzi. Uznałem, że nie będzie wielkiej szkody, jak wymyślę jeszcze jedno. Właściwie to uciekam od marketingu w kierunku nowego terminu, któremu sam mogę nadać znaczenie. Chcąc oznaczyć ucieczkę od business as usual (biznesu mającego na celu zarabianie kosztem wszystkich i wszystkiego) do marketingu, w ramach którego jedni ludzie rozwiązują prawdziwe problemy innych ludzi stworzyłem humaning. W nazwie zamiast rynku (market) pojawił się człowiek (human).
Miałem ostatnio kilka okazji do zaprezentowania głównej idei humaningu. Jest ona zawarta w niniejszej prezentacji.
Kategorie
Moje szkolenia

-
Branding percepcyjny, emocjonalny, społeczny i kulturowy
-
Zarządzanie osobowością marki
-
Strategia marketingowa
Napisałem

Praktyczny marketing miast i regionów
Marketing miejsc zdobywa w Polsce zasłużone zainteresowanie. Niestety kojarzy się niemal wyłącznie z promocją. Łatwo tworzy się logotyp i kampanię promocyjną. Znacznie trudniej stworzyć silną markę miasta lub regionu.
Zobacz więcej
Zobacz komentarze
18 grudnia 2015 o 20:09
Humaning | Markenger napisał
[…] bardzo mi przypadło do gustu nowa definicja wymyślona przez Jacka Pogorzelskiego, którą nazwał humaningiem – czyli komunikacją marki z człowiekiem a nie z rynkiem. W humaningu w centrum stoi człowiek, […]
Zostaw swój komentarz
Kim jestem?
Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.
Więcej o mnie Zobacz gdzie pracuję Chcesz zaprosić mnie do współpracy?