Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Jak planować przestrzeń?

4 października 2015

Facebook link

W nawiązaniu do poprzedniego wpisu znalazłem fantastyczny film, który przedstawia oddolny sposób planowania przestrzeni miejskiej, który nie ma nic wspólnego z modelem: sprzedaj działkę deweloperowi i czekaj z nadzieją, że wybuduje na niej coś pożytecznego.

Ostatnie wpisy to mój głos w dyskusji na temat tego, jak tworzyć wartość w zarządzaniu miejscem. Mamy bardzo dużo przykładów fatalnego podejścia do tego krytycznego procesu, który determinuje, w jakim otoczeniu spędzimy całe nasze życie. Dobre wzorce są potrzebne jak powietrze. Mam nadzieję, że się przebiją do świadomości wszystkich.

Dzisiejszy film wyraźnie pokazuje, że nikt nie może zostać obarczony całą odpowiedzialnością za kształt przestrzeni. Urzędnicy tworzą ramy i decydują, ale mieszkańcy, organizacje społeczne i przedsiębiorcy także mają do odegrania istotną rolę.

[ted id=2220 lang=en]

Napisałem

Marka na cztery sposoby

Często można spotkać się z opinią, że marka to jeden efekt: wizerunek, idea spajająca ludzi, silna emocja, doświadczenie. Marka nie jest jednak efektem należącym do jednej, ale do wielu kategorii. Najczęściej, gdy mowa o marce, mam ochotę powiedzieć: marka to więcej, niż myślisz.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.