Codzienna praca, gonitwa za wynikami, realizacja projektów rozwija, uczy i wzbogaca doświadczenie, ale także ogranicza i odcina od nowych nurtów myślenia. W świecie myśli marketingowej wiele się dzieje. Jest wiele osób, które mają wyjątkowe spostrzeżenia i wyznaczają nowe ścieżki dla marketingu.
Chcę polecić przynajmniej kilka z tych osób:
Tom Peters
Człowiek, który nie boi się radykalnych idei i stanowczego ich formułowania. Uważa między innymi, że dzisiejszy biznes gubi się w iluzorycznej kontroli liczb zamiast koncentrować się na kryteriach miękkich, które kształtują wyjątkowe doświadczenia dzisiejszych odbiorców produktów i usług.
Seth Godin
Posiada niezwykłą umiejętność identyfikowania prostych zasad decydujących o skuteczności w marketingu, między innymi: „Musisz być inny”, „Ludzie kochają dodatki”, „Pomysły, które się rozprzestrzeniają, wygrywają” itd.
Gerald Zaltman
Pionier badań neuromarketingowych, wnikliwy badacz ludzkich procesów poznawczych w kontekście podejmowania decyzji nabywczych. Autor wybitnych książek „Jak myślą klienci” i „Marketing Metaphoria”
http://hbswk.hbs.edu/faculty/gzaltman.html
John Grant
Człowiek, który w swojej książce „The Brand Innovation Manifesto” pokazał zupełnie nowe podejście do marki przyznając czynnikom kulturowym podstawowe miejsce w procesie kształtowania marek w XXI wieku.
http://www.brandtarot.com/blog/
David Meerman Scott
Jeden z najwybitniejszych znawców zagadnień marketingu sieciowego i efektów wirusowych w marketingu.
Malcolm Gladwell
Reporter New York Times’a, który zszokował świat swoimi książkami „Blink” i „The tipping point” analizującymi jak ludzie podejmują decyzje w mgnieniu oka i dlaczego niektóre zjawiska społeczne nagle nabierają ogromnej dynamiki.
Jacku – bardzo fajny spis. B