Proponuj gotowe rozwiązania
Niektórzy mają problemy z decyzjami. Niektórzy mają ograniczoną wyobraźnię. Niektórzy mają niewyrobiony gust. A niektórzy czują się przytłoczeni wyborem. Ale wszyscy mogą być świetnymi klientami. Trzeba im tylko zaproponować gotowe rozwiązanie.
Tę skuteczną taktykę stosuje IKEA. Być może nie wiesz, czy ta lampka będzie pasowała do Twoich mebli? Dlatego w IKEA masz pełno gotowych aranżacji, które pozwalają Ci umieścić tę lampkę w kontekście umeblowanego pokoju. A jeśli kontekst IKEA jest daleki od tego, co masz w pokoju? Tym lepiej. Może przy okazji kupisz inne rzeczy, które upodobnią Twój pokój do tego z IKEA?
To samo jest w sklepach odzieżowych. Gotowe aranżacje są tam być może nawet ważniejsze. Osoby z trudnościami decyzyjnymi, albo słabiej wyrobionym gustem, mogą kupować całe zestawy ubrań i akcesoriów.
Dokładnie tak samo myśli japońska sieć odzieżowa Global Work. Ale oprócz standardowych zastosowań w witrynach sklepów i katalogach realizuje zasadę gotowca w jeszcze jeden ciekawy sposób. Na stronie marki można znaleźć zdjęcia samych klientek prezentujących zestawy ubrań, często zrobione przed przebieralniami. Zdjęcia są robione aparatami w telefonach i często są niedoskonałe, ale przez to bardzo autentyczne. To przecież kobiety takie jak każda inna klientka.
Marka Global Work wchodzi w tę autentyczną prezentację tylko w taki sposób, że podpowiada z boku, z jakich produktów składa się aranżacja. Przecież to czysta funkcjonalność. Jeżeli prezentowany zestaw się podoba, to klientka chce wiedzieć, z czego się składa, czy te artykuły są w sklepie, ile kosztują i czy nie ma na nie jakiejś zniżki? I dokładnie te informacje otrzymuje.
Ten fantastyczny w swej prostocie pomysł pokazuje kilka fundamentalnych zasad dobrego marketingu:
- Prezentuj gotowe rozwiązania,
- Zaangażuj do tego klientów,
- Dostarczaj konkretnych, użytecznych informacji (i tylko takich).
Moje szkolenia

-
Wprowadzanie nowych produktów na rynek
-
Marketing miast i regionów
-
Zarządzanie innowacyjnością w marketingu
Napisałem

Praktyczny marketing miast i regionów
Marketing miejsc zdobywa w Polsce zasłużone zainteresowanie. Niestety kojarzy się niemal wyłącznie z promocją. Łatwo tworzy się logotyp i kampanię promocyjną. Znacznie trudniej stworzyć silną markę miasta lub regionu.
Zobacz więcej
Zobacz komentarze
Zostaw swój komentarz
Kim jestem?
Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.
Więcej o mnie Zobacz gdzie pracuję Chcesz zaprosić mnie do współpracy?