Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Zmiana

10 stycznia 2016

Facebook link

Kit Yarrow, w jednej ze swoich książek pt. „Decoding The New Consumer Mind” tak podsumował obecne czasy:

„Doug Stephens, autor książki „Retail Revival” tak podsumowuje potrzebę zmiany:

Obecnie debacie podlega każdy aspekt życia i społeczeństwa. Prywatność, prawa człowieka, małżeństwo, kontrola dostępu do broni, ochrona zdrowia, środowisko, polityka. Wszystko jest do wzięcia. Nie pamiętam, żebyśmy jako społeczeństwo kiedykolwiek aktywnie zastanawiali się nad tyloma paradygmatami i długo utrzymywanymi przekonaniami. A jednak ciągle widzę wielu detalistów (jego książka jest poświęcona detalistom i handlowi detalicznemu) odchudzających te same, stare modele biznesowe. Robiąc to samo, co robili przez ostatnie trzydzieści lat, starają się być trochę bardziej konkurencyjni lub wydajni. Ale tak postępując tracą rzadką szansę, aby całkowicie przemyśleć, przekształcić i odrodzić swój biznes. Drugiej takiej szansy mogą nigdy nie dostać. Moim zdaniem konsumenci nigdy nie byli bardziej gotowi na zmianę.

Marketingowcy mają dziś jedną z najtrudniejszych prac na świecie. Będąc przytłoczeni taktycznymi okazjami muszą być skoncentrowani na empatycznej, klientocentrycznej strategii. Muszą stale być o krok przed wszystkimi pomimo niesamowitego tempa zmian. Łatwo jest pominąć to, co istotne, wielkie fundamenty, gdy codzienne życie obfituje w większą liczbą detali niż kiedykolwiek. Nie można jednak nic nie robić. Tak jak nie można wiecznie czekać. Dzisiejszy konsument nie jest taki, jak kiedyś, więc robienie tego samego co kiedyś nie zadziała.”

Napisałem

book-wskazniki-marketingowe
Wskaźniki marketingowe

Jestem autorem opisów 24 wskaźników zawartych w książce "Wskaźniki marketingowe" pod redakcją Roberta Kozielskiego.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

10 stycznia 2016 o 17:55
Jacek napisał

Kit Yarrow, w jednej ze swoich książek pt. „Decoding The New Consumer Mind” tak podsumował obecne czasy:

Czy tu nie brakuje kawałka tekstu?

10 stycznia 2016 o 19:36
Jacek Pogorzelski napisał

Nie brakuje

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.