Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

W poszukiwaniu prawdy

15 września 2013

Facebook link

Kiedyś więcej było opowieści fantastycznych, magicznych. Dziś jest zdecydowanie więcej filmów dokumentalnych.

Kiedyś w telewizji dominowały filmy i wyreżyserowane widowiska. Dziś w telewizji pełno jest reality shows.

Kiedyś książka to była głównie beletrystyka. Dziś książka to coraz częściej poradnik lub wyjaśniacz.

Kiedyś ważny był front etykiety z logiem i obrazkiem. Dziś ważny jest tył etykiety z informacjami o składzie produktu.

Kiedyś chcieliśmy wiedzieć, czy produkt będzie trwały. Dziś chcemy wiedzieć, jak został wyprodukowany.

Kiedyś jeździliśmy na wakacje pooglądać zabytki i posłuchać legend. Dziś jeździmy na wakacje po doświadczenia, które spowodują, że silniej poczujemy własne istnienie.

Kiedyś po prostu opowiadaliśmy sobie (częściowo zmyślone) historie. Dziś wyjaśniamy sobie rzeczywistość pseudonaukową argumentacją.

Kiedyś pytaliśmy o wizję. Dziś pytamy o wskaźniki.

Kiedyś patrzyliśmy w przyszłość. Dziś patrzymy w teraźniejszość.

Kiedyś debatowaliśmy o tym, jaki może być świat. Dziś staramy się zrozumieć, jaki jest świat.

Napisałem

book-praktyczny-marketing
Praktyczny marketing miast i regionów

Marketing miejsc zdobywa w Polsce zasłużone zainteresowanie. Niestety kojarzy się  niemal wyłącznie z promocją. Łatwo tworzy się logotyp i kampanię promocyjną. Znacznie trudniej stworzyć silną markę miasta lub regionu.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.