Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

To warto znać

22 września 2008

Facebook link

Codzienna praca, gonitwa za wynikami, realizacja projektów rozwija, uczy i wzbogaca doświadczenie, ale także ogranicza i odcina od nowych nurtów myślenia. W świecie myśli marketingowej wiele się dzieje. Jest wiele osób, które mają wyjątkowe spostrzeżenia i wyznaczają nowe ścieżki dla marketingu.

Chcę polecić przynajmniej kilka z tych osób:

Tom Peters

Człowiek, który nie boi się radykalnych idei i stanowczego ich formułowania. Uważa między innymi, że dzisiejszy biznes gubi się w iluzorycznej kontroli liczb zamiast koncentrować się na kryteriach miękkich, które kształtują wyjątkowe doświadczenia dzisiejszych odbiorców produktów i usług.

www.tompeters.com


Seth Godin

Posiada niezwykłą umiejętność identyfikowania prostych zasad decydujących o skuteczności w marketingu, między innymi: „Musisz być inny”, „Ludzie kochają dodatki”, „Pomysły, które się rozprzestrzeniają, wygrywają” itd.

http://sethgodin.typepad.com


Gerald Zaltman

Pionier badań neuromarketingowych, wnikliwy badacz ludzkich procesów poznawczych w kontekście podejmowania decyzji nabywczych. Autor wybitnych książek „Jak myślą klienci” i „Marketing Metaphoria”

http://hbswk.hbs.edu/faculty/gzaltman.html


John Grant

Człowiek, który w swojej książce „The Brand Innovation Manifesto” pokazał zupełnie nowe podejście do marki przyznając czynnikom kulturowym podstawowe miejsce w procesie kształtowania marek w XXI wieku.

http://www.brandtarot.com/blog/


David Meerman Scott

Jeden z najwybitniejszych znawców zagadnień marketingu sieciowego i efektów wirusowych w marketingu.

http://www.webinknow.com/


Malcolm Gladwell

Reporter New York Times’a, który zszokował świat swoimi książkami „Blink” i „The tipping point” analizującymi jak ludzie podejmują decyzje w mgnieniu oka i dlaczego niektóre zjawiska społeczne nagle nabierają ogromnej dynamiki.

http://gladwell.typepad.com/gladwellcom/

Kategorie

Napisałem

Kod skuteczności

Co to jest osobista skuteczność? Dlaczego tak trudno osiągnąć to, co się zamierzyło? Odpowiedź na to pytanie samo w sobie zasługuje na książkę.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

23 września 2008 o 23:51
hobbit napisał

Jacku – bardzo fajny spis. B

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.