Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Test oczywistości

14 lipca 2011

Facebook link

Jack Trout, oprócz tego, że jest współautorem koncepcji pozycjonowania, jest także facetem, który nie znosi komplikowania spraw. W poniższej prezentacji przedstawia pięciopunktowy test oczywistości, który pokazuje, czy koncepcja marketingowa, nad którą pracujesz, jest prawdziwa tj. osadzona w realnym świecie, czy to hermetyczna idea, która nigdy nie przyjmie się na rynku.

Napisałem

book-rewolucja-marki
(R)ewolucja marki

Nabywcy chcą znać odpowiedzi na kilka kluczowych pytań:

  • Dlaczego mają kupić dany produkt?
  • Dlaczego ma to być produkt określonej marki?
  • Jakie korzyści przyniesie im zakup, posiadanie i stosowanie danego produktu?
 

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.