Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Spoty niesamowite

30 sierpnia 2015

Facebook link

Dzisiaj pójdę na łatwiznę, tzn. zaprezentuję treść stworzoną przez innych. Będzie to jednak treść interesująca. Każda zaprezentowana niżej reklama jest w jakimś aspekcie niesamowita.

Pierwsza reklama pochodzi z kampanii gry Angry Birds i jest autorstwa agencji Wieden & Kennedy. Sam rozmach produkcji robi spore wrażenie. Piękna sceneria, fantastyczne zdjęcia i konwencja ożywienia gry czynią z tej reklamy rozrywkę samą w sobie.

Reklama LEGO to majstersztyk jeżeli chodzi o insight konsumencki. Narracja prowadzona z punktu widzenia dziecka jest sugestywna i brzmi bardzo prawdziwie. Doskonały przekaz do nadopiekuńczych rodziców.

Bieganie nie jest sportem spektakularnym. Dla kibica może się wydawać nawet nudne. Większość reklam imprez biegowych w górach przemawia krajobrazem widzianym z góry, strumieniem świateł z latarek czołowych i zbliżeniami zmęczonych twarzy. Reklama wymagającego Tromso Skyrace jest zupełnie inna. Znam ludzi, którzy po jej obejrzeniu nie potrafili wysiedzieć na kanapie.

Napisałem

Marka na cztery sposoby

Często można spotkać się z opinią, że marka to jeden efekt: wizerunek, idea spajająca ludzi, silna emocja, doświadczenie. Marka nie jest jednak efektem należącym do jednej, ale do wielu kategorii. Najczęściej, gdy mowa o marce, mam ochotę powiedzieć: marka to więcej, niż myślisz.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.