Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Skąd się biorą pomysły?

29 września 2013

Facebook link

Skądkolwiek. Właściwie tu mógłbym skończyć najkrótszy wpis w historii blogowania. Postanowiłem jednak pokazać bezpośrednią inspirację dla przyjemnej kampanii. Jest to kampania jednej ze szkół biznesu w Londynie. Jej autorzy postanowili promować proces dodatkowej rekrutacji na wolne miejsca w kontekście faktów, które wywołują uśmiech na twarzy.

W tym celu sięgnięto po niezawodne zwierzęta. Wyselekcjonowano 12 faktów z zachowań różnych zwierząt i na ich podstawie zbudowano prostą, ale bardzo sympatyczną kampanię.

Fakt 1.

Wydry trzymają się podczas snu za ręce, żeby od siebie nie odpłynąć.

Wykorzystanie faktu w kampanii:

otters

Dowód na to, że to fakt:

Fakt 2.

Delfiny otaczają opieką chore i strasze osobniki.

Wykorzystanie faktu w kampanii:

dolphins

Dowód na to, że to fakt:

Screen Shot 2013-09-24 at 10.59.23

Źródło: http://www.dolphins-world.com/Dolphin_Facts.html

Fakt 3.

Słonie wykorzystują trąby do snorkelingu.

Wykorzystanie faktu w kampanii:

elephant

Dowód na to, że to fakt:

Pod tym linkiem znajduje się wywiad z przedstawicielem szkoły, który wyjaśnia kulisy kampanii.

Kategorie

Napisałem

book-mity-marketingowe
Mity marketingowe

Iluzje zawsze mnie drażniły. Niepotwierdzone opinie traktowane jak fakty, sztuczna rzeczywistość, odbierana jak prawdziwy świat, skrócone, spłycone prawdy i półprawdy budzą mój sprzeciw i mnie złoszczą.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.