Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Reklamy z innej bajki

2 listopada 2014

Facebook link

Reklama to coś banalnego i najczęściej denerwującego. Rzadko kiedy zaskakuje. Czasem bawi. Ale przeważnie niewiele się różni od tysięcy reklam widzianych wcześniej. Są jednak wyjątki.

Są wyjątki oparte na świetnych pomysłach kreatywnych.

Są wyjątki oparte na zaskakujących historiach.

Są wyjątki oparte na niesamowitej realizacji.

Zdarzają się jednak reklamy, które spełniają wszystkie te warunki. A do tego są małymi dziełami sztuki. Takie właśnie reklamy (chociaż zdecydowanie nie tylko) tworzy para Lernert & Sander. Panowie są reżyserami, dźwiękowcami, producentami, a przede wszystkim artystycznymi duszami.

Czasem jakaś marka (najczęściej z górnej i najwyższej półki, ale nie tylko) zaprosi obu Panów do współpracy. I wtedy powstają cuda. Sami zobaczcie.

Napisałem

Marka na cztery sposoby

Często można spotkać się z opinią, że marka to jeden efekt: wizerunek, idea spajająca ludzi, silna emocja, doświadczenie. Marka nie jest jednak efektem należącym do jednej, ale do wielu kategorii. Najczęściej, gdy mowa o marce, mam ochotę powiedzieć: marka to więcej, niż myślisz.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.