Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Promotorzy Nowego Jorku

19 marca 2011

Facebook link

Nowy Jork to moje ulubione miasto. Jest to także znakomity przykład dobrego zarządzania marką miejsca. Ale jest to także świetny przykład czegoś jeszcze. Nowy Jork nie musi sam wykonywać całej pracy promocyjnej, bo ma prawdziwych fanów, którzy robią to we własnym zakresie….i to jak!

Oprócz Nowego Jorku jeszcze chyba tylko Paryż ma tak oddanych fanów, którzy sławią miasto w literaturze, filmie, fotografii, malarstwie i czym tam jeszcze. Kategoria, w której Nowy Jork nie ma jednak żadnej konkurencji to liczba spontanicznych działań promocyjnych ze strony prywatnych osób, małych firm, grup zapaleńców i mniej lub bardziej sformalizowanych klubów. Z punktu widzenia miasta to najlepszy typ promocji, bo ktoś inny, niezależny, kto w ogóle nie był o to proszony, sam promuje miasto w niejednokrotnie piękny i twórczy sposób. To nie jest kliknięcie jednej ikonki i stanie się fanem na Facebooku, co jest traktowane jako zaangażowanie. To jest autentyczna pasja, którą widać w dziełach i dziełkach ich autorów.

Oto pięć filmów na temat Nowego Jorku stworzonych spontanicznie, bez żadnej ingerencji ani wsparcia miasta. Który jest najlepszy?

Kategorie

Napisałem

book-rewolucja-marki
(R)ewolucja marki

Nabywcy chcą znać odpowiedzi na kilka kluczowych pytań:

  • Dlaczego mają kupić dany produkt?
  • Dlaczego ma to być produkt określonej marki?
  • Jakie korzyści przyniesie im zakup, posiadanie i stosowanie danego produktu?
 

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.