Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Prawdziwy viral

6 kwietnia 2011

Facebook link

Zastanawiasz się czasem, co wywołuje prawdziwy efekt wirusowy? Na pewno nie samo umieszczenie zabawnego filmiku na YouTube. Czasem jednak się udaje.

Oto przykład prostej, ale kapitalnej historii, która wywołała pożądany efekt wirusa.

Matt podróżuje sobie po świecie i z każdego miejsca robi krótką relację. Ile takich historii znacie? Nuda, dłużyzna, zawsze to samo. Nie tym razem. Tym razem jest w tym ten prosty, ale genialny pomysł przyciągający uwagę jak magnes. Znakiem rozpoznawczym Matta jest jego taniec radości wykonywany wszędzie, gdzie przebywa. Każdy chce zobaczyć ten taniec jeszcze raz, a potem jeszcze raz. Nie wiadomo dokładnie, co jest w tym takiego hipnotycznego? Sam taniec, uroczy humor, piękne miejsca, osobowość Matta, wszystko to razem?

Ważne, że działa. Na samym YouTube film „Where The Hell is Matt?” ma już na liczniku prawie 36 milionów obejrzeń. Nieźle, prawda?

Oto strona Matta: www.wherethehellismatt.com

Oto film „Where The Hell is Matt?”

Napisałem

Marka na cztery sposoby

Często można spotkać się z opinią, że marka to jeden efekt: wizerunek, idea spajająca ludzi, silna emocja, doświadczenie. Marka nie jest jednak efektem należącym do jednej, ale do wielu kategorii. Najczęściej, gdy mowa o marce, mam ochotę powiedzieć: marka to więcej, niż myślisz.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.