Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Piękna promocja kraju

6 listopada 2011

Facebook link

Powoli dochodzę do wniosku, że w świecie promocji miejsc dzieje się więcej i ciekawiej niż w promocji produktów. Raz na jakiś czas, ale wcale nie tak rzadko, pojawia się perełka, która fascynuje i obezwładnia. Dzisiejszy przykład nie pochodzi z mojej ulubionej Australii, ale ze znacznie bliższej Finlandii.

Jest to film promuący ten kraj, który jest oparty tylko na jednym temacie: zorzy polarnej. Ten film jest kwintesencją fińskości: prostota, minimalizm, doskonałość, spokój i umiarkowanie, ale bez poświęcania emocjonalności. Bo trzeba być minimalistą i wierzyć, że mniej oznacza więcej, żeby zdecydować się przez dwie minuty pokazywać tylko jeden obiekt. Oglądanie tego filmu samo w sobie jest ogromną przyjemnością i nawet, jeśli nie odwiedzimy Finlandii, to coś z niej w nas zostanie. Fantastyczna produkcja. Branding emocjonalny w szczytowej formie.

Kategorie

Napisałem

book-wskazniki-marketingowe
Wskaźniki marketingowe

Jestem autorem opisów 24 wskaźników zawartych w książce "Wskaźniki marketingowe" pod redakcją Roberta Kozielskiego.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.