Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Oznaki kalifornijskiej kreatywności

5 sierpnia 2012

Facebook link

Oznak kreatywności jest mnóstwo. Sama idea kreatywności jako poszukiwania i odkrywania czegoś nowego implikuje, że zbiór tych oznak jest nieskończony. Na przykładzie San Francisco i Doliny Krzemowej chcę pokazać kilka takich oznak, które świadczą o tym, że ten region obfituje w ludzi myślących i działających twórczo.

Twórcze rozwiązania codziennych problemów

Sztuka uliczna (wspierana a nie tępiona przez lokalny samorząd)

Różnorodność kulturowa = różnorodność myślenia

Skarbnica wiedzy i inkubator pomysłów – Stanford University

High tech + high touch z najwyższej półki, czyli Googleplex i 1 Infinite Loop (centrala Apple)

Dla ludzi a nie przeciw nim, czyli jeśli wszyscy chcą mieć narożne biuro (prestiż), to będą je mieli

Przenoszenie idei z innych rzeczywistości, czyli miejskie safari nie tylko z nazwy

Oprócz nowoczesności, technologii i wydajności jest jeszcze piękno i tradycja

Napisałem

Marka na cztery sposoby

Często można spotkać się z opinią, że marka to jeden efekt: wizerunek, idea spajająca ludzi, silna emocja, doświadczenie. Marka nie jest jednak efektem należącym do jednej, ale do wielu kategorii. Najczęściej, gdy mowa o marce, mam ochotę powiedzieć: marka to więcej, niż myślisz.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.