Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Omarkowane doświadczenie

12 lutego 2012

Facebook link

Istnieją dwa podejścia do zarządzania doświadczeniem odbiorcy:

1. Projektowanie interakcji marki z odbiorcą na poziomie istniejących punktów kontaktu – mój ulubiony typ projektu,

2. Projektowanie nowego markowego doświadczenia (branded experience).

Dziś kilka przykładów tego drugiego.

Idea markowego doświadczenia jest prosta. Wymyślamy niestworzone sytuacje, w których ludzie mogą doświadczyć czegoś niezwykłego, zabawnego, rozrywkowego, zachwycającego i opatrujemy to naszą marką. Jedynym ograniczeniem jest tu konieczność znalezienia łącznika między doświadczeniem odbiorcy a marką. Dlatego najczęściej wychodzi się od tego, co marka posiada: technologii, dystrybucji, metod sprzedaży, opakowania, sposobu konsumpcji. Prosty pomysł na omarkowane doświadczenie to koncert muzyczny pod patronatem marki. Fajny, ale powszechny. Poniższe filmy pokazują nieco inne podejście do tematu.

 

 

Napisałem

book-mity-marketingowe
Mity marketingowe

Iluzje zawsze mnie drażniły. Niepotwierdzone opinie traktowane jak fakty, sztuczna rzeczywistość, odbierana jak prawdziwy świat, skrócone, spłycone prawdy i półprawdy budzą mój sprzeciw i mnie złoszczą.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.