Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Niezwykły sklep

27 lutego 2011

Facebook link

Niektóre sklepy są niezwykłe, zdumiewające, a nawet szokujące. Dzisiaj chcę pokazać trzy z nich. To przykłady tego, jak bardzo można zamienić zwykły sklep w prawdziwie magiczne miejsce.

1. Księgarnia „El Ateneo” w Buenos Aires

Przyznaj, że nie widziałeś jeszcze księgarni w teatrze. To niezwykłe miejsce daje możliwość przeszukiwania książek na galeriach oraz wypicia kawy na scenie oczywiście delektując się lekturą. Obłędne miejsce.

2. Sklep Apple w Szanghaju

Sklepy Apple to klasa sama dla siebie. W Szanghaju firma postanowiła jednak odejść od charakterystycznego przezroczystego sześcianu na rzecz przezroczystego walca. Na tle Pudongu prezentuje się znakomicie.

3. Sklep Victor Churchill niedaleko Sydney

Gdybym tego nie zobaczył, to nie uwierzyłbym, że sklep mięsny może sięgnąć takich wyżyn. Victor Churchill to prawdziwy concept store, bardziej galeria sztuki rzeźniczej niż zwykły „mięsny”. Szczęka opada z wrażenia.

Napisałem

book-praktyczny-marketing
Praktyczny marketing miast i regionów

Marketing miejsc zdobywa w Polsce zasłużone zainteresowanie. Niestety kojarzy się  niemal wyłącznie z promocją. Łatwo tworzy się logotyp i kampanię promocyjną. Znacznie trudniej stworzyć silną markę miasta lub regionu.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.