Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Musisz to zobaczyć

11 grudnia 2011

Facebook link

Wszyscy zafascynowani wykorzystaniem promotorów w marketingu produktów i idei powinni zobaczyć film „The Joneses” („Niedościgli Jonesonowie”). Film jest naprawdę ciekawy, ale dla marketera będzie szczególnie interesujący. Pokazuje życie w świecie ukrytej promocji, gdzie produkty i usługi są sprzedawane w niezwykle wyrafinowany sposób. Granica między prawdziwym życiem a życiem na sprzedaż jest niezauważalna.

Tak jak „Raport mniejszości” pokazywał przyszłość reklamy, tak „The Joneses” pokazuje być może najwyższe stadium word-of-mouth, viral marketingu i promoter marketingu. W filmie symbolicznie ścierają się dwie techniki marketingu bezpośredniego: święcący triumfy w XX wieku network marketing i wykorzystanie promotorów, które jest jednym z ulubionych narzędzi marketingu XXI wieku. Network marketing wygląda w tym starciu wyjątkowo prymitywnie i nieporadnie. Czy jednak wyrafinowanie, perfekcyjna egzekucja i niesamowity model sprzedaży zbudują lepszy świat? Obejrzyj film. Warto.

Napisałem

book-rewolucja-marki
(R)ewolucja marki

Nabywcy chcą znać odpowiedzi na kilka kluczowych pytań:

  • Dlaczego mają kupić dany produkt?
  • Dlaczego ma to być produkt określonej marki?
  • Jakie korzyści przyniesie im zakup, posiadanie i stosowanie danego produktu?
 

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.