Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Musisz to zobaczyć

11 grudnia 2011

Facebook link

Wszyscy zafascynowani wykorzystaniem promotorów w marketingu produktów i idei powinni zobaczyć film „The Joneses” („Niedościgli Jonesonowie”). Film jest naprawdę ciekawy, ale dla marketera będzie szczególnie interesujący. Pokazuje życie w świecie ukrytej promocji, gdzie produkty i usługi są sprzedawane w niezwykle wyrafinowany sposób. Granica między prawdziwym życiem a życiem na sprzedaż jest niezauważalna.

Tak jak „Raport mniejszości” pokazywał przyszłość reklamy, tak „The Joneses” pokazuje być może najwyższe stadium word-of-mouth, viral marketingu i promoter marketingu. W filmie symbolicznie ścierają się dwie techniki marketingu bezpośredniego: święcący triumfy w XX wieku network marketing i wykorzystanie promotorów, które jest jednym z ulubionych narzędzi marketingu XXI wieku. Network marketing wygląda w tym starciu wyjątkowo prymitywnie i nieporadnie. Czy jednak wyrafinowanie, perfekcyjna egzekucja i niesamowity model sprzedaży zbudują lepszy świat? Obejrzyj film. Warto.

Napisałem

Dlaczego dobre produkty się nie sprzedają, czyli jak działa marketing

Marketing jest tak rozległą dyscypliną, że trudno znać go kompletnie. Starając się poznać jego niuanse, można przeoczyć kwestie fundamentalne. Są pytania, które wydają się tak podstawowe, że każdy powinien znać na nie odpowiedź. A jednak okazuje się, że te odpowiedzi są ogólne, intuicyjne, niepełne. Można mnóstwo razy słyszeć o tworzeniu nowej kategorii i nie wiedzieć, na czym ona polega. Można uczestniczyć w warsztatach na temat osobowości marki i nie umieć jej projektować. Można na co dzień zajmować się storytellingiem i nie wiedzieć, jak on działa.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.