Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

„Kultura (organizacji) zjada strategię na lunch”

7 października 2012

Facebook link

Kultura organizacji to wielki temat, ogromny. Chciałbym podkreślić jedną, chyba najważniejszą rzecz. Organizacje ewidentnie poświęcają więcej zasobów na zarządzanie operacyjne i strategię (pewnie w tej kolejności) niż na zarządzanie kulturą organizacji. Tymczasem „kultura zjada strategię na lunch” (cytat z jednego z filmów). Jako coś powstającego w naturalny sposób przez interakcję różnych osobowości, punktów widzenia i sposobów działania zawsze jest silniejszym mechanizmem od sztucznie stworzonych planów i strategii. Oto trzy krótkie filmy na ten temat.

Napisałem

Marka na cztery sposoby

Często można spotkać się z opinią, że marka to jeden efekt: wizerunek, idea spajająca ludzi, silna emocja, doświadczenie. Marka nie jest jednak efektem należącym do jednej, ale do wielu kategorii. Najczęściej, gdy mowa o marce, mam ochotę powiedzieć: marka to więcej, niż myślisz.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.