Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

(R)ewolucja marki

Facebook link

Nabywcy chcą znać odpowiedzi na kilka kluczowych pytań:

  • Dlaczego mają kupić dany produkt?
  • Dlaczego ma to być produkt określonej marki?
  • Jakie korzyści przyniesie im zakup, posiadanie i stosowanie danego produktu?

Odpowiedzi na te pytania zostały uwarunkowane modelami marki opracowanymi w XX wieku. Problem z ich stosowaniem polega na tym, że w międzyczasie zmieniły się warunki otoczenia i dzisiaj stare modele i schematy postępowania nie działają już tak dobrze jak wcześniej, a czasem wcale. Dlatego napisałem książkę o tym, jak tworzyć marki i zarządzać nimi w XXI wieku. Jest to wiedza aktualna i praktyczna, oparta na doświadczeniach w pracy z wieloma klientami. Ale żeby nie prezentować tylko swojego punktu widzenia, przeprowadziłem serię wywiadów z autorytetami ze świata marki. Jestem przekonany, że wnoszą one dużą wartość do książki i będą stanowiły inspirację dla czytelników.

Zawarłem także w książce przykłady bardzo ciekawych i sądzę, że niebanalnych, marek. Niektóre z nich są znane, ale często pomijane w dyskusjach o markach. Inne to prawdziwe perełki, które mają swoich lojalnych odbiorców, chociaż dla większości mogą być odkryciem.

Recenzja książki autorstwa Jacka Lipskiego

Recenzja książki autorstwa Przemysława Rosy


book-rewolucja-marki

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.