Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Praktyczny marketing miast i regionów

Facebook link

Marketing miejsc zdobywa w Polsce zasłużone zainteresowanie. Niestety kojarzy się  niemal wyłącznie z promocją. Łatwo tworzy się logotyp i kampanię promocyjną. Znacznie trudniej stworzyć silną markę miasta lub regionu.

Brakuje szerszego, a jednocześnie praktycznego spojrzenia na marketing miast i regionów, które pomogłoby administracji rządowej, samorządowcom, strategom i twórcom komunikacji w skutecznym zarządzaniu markami miejsc.

Książka przedstawia praktyczne i całościowe podejście do marketingu miejsc, a nie wyłącznie do promocji. Dzięki lekturze dowiesz się:

  • dlaczego miejsce powinno być zarządzane jak marka, a nie tylko jak obiekt promocji,
  • jakie są wymiary marki miasta i regionu i jak nimi zarządzać,
  • jak tworzy się silną markę miejsca i jak wygląda proces jej rozwoju,
  • jak budować wartość funkcjonalną, emocjonalną i symboliczną miejsc,
  • jak tworzyć nieodpartą osobowość marki miasta i regionu,
  • jak angażować emocje odbiorców marek miejsc,
  • jak budować nie tylko pozytywny wizerunek miejsca, ale i pozytywne doświadczenie miejsca,
  • jakie błędy są popełniane w promocji miejsc i jak ich unikać.

Książka Jacka Pogorzelskiego to pozycja niezwykła. Prawdziwy rodzynek, który był w stanie skorygować moje podejście do tematu. Praktyczne i dosadne ujęcie zadań, jakie należy cierpliwie zrealizować, aby cieszyć się z silnej marki miejsca. Przy tym książka, która po prostu wciąga.”

Piotr Lutek, Kancelaria Doradcza Synergia

Promocja jest tylko jednym z elementów marketingu, a nie całym marketingiem” – to zdanie najlepiej charakteryzuje zawartość książki dr. Jacka Pogorzelskiego poświęconej marketingowi miejsc. Dotychczas wielu autorów książek o tej tematyce skupiało się właśnie na promocji, a nie na budowaniu brandu, czyli silnej, rozpoznawalnej i dającej się doświadczyć marki miejsca. (…) Jest to książka, która systematyzuje i nadaje właściwy porządek podejmowanym przez miasta i regiony działaniom marketingowym.”

Robert Stępowski, ekspert marketingu miejsc, redaktor naczelny serwisu www.marketingmiejsca.com.pl

Zobacz rekomendację książki przez Roberta Stępowskiego: Link

Zobacz rozmowę o marketingu miejsc z Radosławem Wróblewskim w programie „Górna półka”: Link


book-praktyczny-marketing

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.