Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Kolor zmienia kontekst

21 sierpnia 2011

Facebook link

Pozostajemy w temacie kontekstu. Dzisiaj kilka przykładów tego, jak sam kolor zmienia ten kontekst. Jak wiadomo wzrok jest naszym wiodącym zmysłem. Dlatego przyciągnięcie wzroku jest pierwszym zadaniem każdego komunikatu. Ale kolor to nie tylko „przyciągacz”. Kolor także wpływa na samopoczucie, komfort i ocenę danego obiektu. Oto kilka przykładów.

Na początek coś bardzo prostego, ale dobitnie pokazującego jak zmienia się nasza percepcja przez prostą zmianę kolorystyki.

Którą wybrać? To nie jest tylko kwestia gustu. To także kwestia tego, jak się chcemy czuć w kuchni.

Gdybyś miał(a) bar kawowy, to który logotyp byś wybrał(a)? Dlaczego to nie wszystko jedno?

Na koniec prezentuję studio jednej z amerykańskich stacji telewizyjnych (na fioletowo), które przerobiłem na różowe. Którą rozmowę odebrał(a)byś jako bardziej intymną?

Zdjęcia pochodzą z: www.chanceco.com/discovery/landscape-with-house, dec0r.org/decoration/decoration/colors/, www.behance.net/gallery/Zombys-Coffee-Bar-Creperie/766178, wkunews.wordpress.com

Napisałem

Marka na cztery sposoby

Często można spotkać się z opinią, że marka to jeden efekt: wizerunek, idea spajająca ludzi, silna emocja, doświadczenie. Marka nie jest jednak efektem należącym do jednej, ale do wielu kategorii. Najczęściej, gdy mowa o marce, mam ochotę powiedzieć: marka to więcej, niż myślisz.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.