Kampanie NAJ 2011 roku
Podczas ostatniej wyjazdowej Akademii Questusa zaprezentowałem moje typy najlepszych i najgorszych kampanii 2011 roku. Aby poszerzyć sobie wybór poprosiłem znajomych o nadsyłanie propozycji, z których wybrałem te kampanie, które wydały mi się najlepsze. Wszystkim kontrybutorom serdecznie dziękuję, a szczególnie jednej osobie, z której propozycji wybrałem aż trzy do mojego zestawienia.
Propozycje zostały wyselekcjonowane w czterech kategoriach:
1. Najzabawniejsza kampania
Holenderska firma reklamy zewnętrznej zachęcała potencjalnych klientów do jak najszybszego wynajmowania powierzchni reklamowej. W innym wypadku…no właśnie. Na szczęście na końcu zawsze pojawiał się zbawca.
2. Najbardziej angażująca kampania
Dzisiaj pełno jest kampanii łączących świat realny z wirtualnym, ale kampania, która miała podnieść liczbę osób korzystających z wyszukiwarki Bing to mistrzostwo świata. Co mi się tu tak podoba? To, że jest autentyczna, ciekawa, niebanalnie wykorzystująca celebrytę oraz to, że jest trochę jak gra miejska… no i rezultaty! Tylko podziwiać i uczyć się.
3. Najbardziej schematyczna kampania
Kampania pomaganiejestrendy.pl to nowy poziom kiczu. Oczywiście mamy celebrytę, który wykonuje zupełnie niepasujący do siebie performance. Poza tym mamy ulubione narzędzie niektórych marketerów: zaklinanie rzeczywistości. Nie wystarczy powiedzieć, że coś jest trendy, żeby takie było. Chyba tak liniowo to nie działa. Oto komentarz wnikliwego obserwatora: „No i prawdziwa wisienka na torcie tandety: pomaganiejesttrendy.pl z cienko śpiewajacym Krzysiem I. i bliżej nieznanymi nikomu celebrytami, ech…niezawracacludziomdupy.pl”
4. Najbardziej oryginalna kampania
Kampania dla WWF to niby tylko ładne obrazki, ale jednak nie tylko. Ktoś wreszcie zrozumiał, że chodzi o radykalne zaskoczenie i przykucie uwagi, ale nie tak trochę, lecz tak całkowicie. Hipnotyczna estetyka buduje efekt zachwytu. To jest prawdziwe angażowanie emocjonalne.
Kategorie
Moje szkolenia

-
Wprowadzanie nowych produktów na rynek
-
Marketing miast i regionów
-
Zarządzanie innowacyjnością w marketingu
Napisałem

Kod skuteczności
Co to jest osobista skuteczność? Dlaczego tak trudno osiągnąć to, co się zamierzyło? Odpowiedź na to pytanie samo w sobie zasługuje na książkę.
Zobacz więcej
Zobacz komentarze
Zostaw swój komentarz
Kim jestem?
Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.
Więcej o mnie Zobacz gdzie pracuję Chcesz zaprosić mnie do współpracy?