Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Kampanie NAJ 2011 roku

20 listopada 2011

Facebook link

Podczas ostatniej wyjazdowej Akademii Questusa zaprezentowałem moje typy najlepszych i najgorszych kampanii 2011 roku. Aby poszerzyć sobie wybór poprosiłem znajomych o nadsyłanie propozycji, z których wybrałem te kampanie, które wydały mi się najlepsze. Wszystkim kontrybutorom serdecznie dziękuję, a szczególnie jednej osobie, z której propozycji wybrałem aż trzy do mojego zestawienia.

Propozycje zostały wyselekcjonowane w czterech kategoriach:

1. Najzabawniejsza kampania

Holenderska firma reklamy zewnętrznej zachęcała potencjalnych klientów do jak najszybszego wynajmowania powierzchni reklamowej. W innym wypadku…no właśnie. Na szczęście na końcu zawsze pojawiał się zbawca.

2. Najbardziej angażująca kampania

Dzisiaj pełno jest kampanii łączących świat realny z wirtualnym, ale kampania, która miała podnieść liczbę osób korzystających z wyszukiwarki Bing to mistrzostwo świata. Co mi się tu tak podoba? To, że jest autentyczna, ciekawa, niebanalnie wykorzystująca celebrytę oraz to, że jest trochę jak gra miejska… no i rezultaty! Tylko podziwiać i uczyć się.

3. Najbardziej schematyczna kampania

Kampania pomaganiejestrendy.pl to nowy poziom kiczu. Oczywiście mamy celebrytę, który wykonuje zupełnie niepasujący do siebie performance. Poza tym mamy ulubione narzędzie niektórych marketerów: zaklinanie rzeczywistości. Nie wystarczy powiedzieć, że coś jest trendy, żeby takie było. Chyba tak liniowo to nie działa. Oto komentarz wnikliwego obserwatora: „No i prawdziwa wisienka na torcie tandety: pomaganiejesttrendy.pl z cienko śpiewajacym Krzysiem I. i bliżej nieznanymi nikomu celebrytami, ech…niezawracacludziomdupy.pl”

4. Najbardziej oryginalna kampania

Kampania dla WWF to niby tylko ładne obrazki, ale jednak nie tylko. Ktoś wreszcie zrozumiał, że chodzi o radykalne zaskoczenie i przykucie uwagi, ale nie tak trochę, lecz tak całkowicie. Hipnotyczna estetyka buduje efekt zachwytu. To jest prawdziwe angażowanie emocjonalne.

Napisałem

Kod skuteczności

Co to jest osobista skuteczność? Dlaczego tak trudno osiągnąć to, co się zamierzyło? Odpowiedź na to pytanie samo w sobie zasługuje na książkę.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.