Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Humaning

10 marca 2013

Facebook link

Słowo marketing ma różne znaczenia dla różnych ludzi. Uznałem, że nie będzie wielkiej szkody, jak wymyślę jeszcze jedno. Właściwie to uciekam od marketingu w kierunku nowego terminu, któremu sam mogę nadać znaczenie. Chcąc oznaczyć ucieczkę od business as usual (biznesu mającego na celu zarabianie kosztem wszystkich i wszystkiego) do marketingu, w  ramach którego jedni ludzie rozwiązują prawdziwe problemy innych ludzi stworzyłem humaning. W nazwie zamiast rynku (market) pojawił się człowiek (human).

Miałem ostatnio kilka okazji do zaprezentowania głównej idei humaningu. Jest ona zawarta w niniejszej prezentacji.

 

Napisałem

Marka na cztery sposoby

Często można spotkać się z opinią, że marka to jeden efekt: wizerunek, idea spajająca ludzi, silna emocja, doświadczenie. Marka nie jest jednak efektem należącym do jednej, ale do wielu kategorii. Najczęściej, gdy mowa o marce, mam ochotę powiedzieć: marka to więcej, niż myślisz.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

18 grudnia 2015 o 20:09
Humaning | Markenger napisał

[…] bardzo mi przypadło do gustu nowa definicja wymyślona przez Jacka Pogorzelskiego, którą nazwał humaningiem – czyli komunikacją marki z człowiekiem a nie z rynkiem. W humaningu w centrum stoi człowiek, […]

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.