Gandhi o kliencie
„Klient jest u nas najważniejszym gościem.
To nie on jest zależny od nas.
To my zależymy od niego.
On nie przerywa naszej pracy. On jest jej celem.
On nie jest na zewnątrz naszego biznesu, lecz jest jego częścią.
Służenie mu nie jest z naszej strony przysługą. To on robi nam przysługę dając nam szansę na służenie mu.”
Mahatma Gandhi pracował w RPA jako prawnik i wypowiedział powyższe słowa w 1890 roku nie tylko w odniesieniu do swojej praktyki. W hierarchii wartości Gandhiego służenie drugiemu człowiekowi stało wysoko. Włączenie tej postawy do biznesu było dla niego zapewne najbardziej naturalną rzeczą.
„Różnica między tym, co robimy a tym, do czego jesteśmy zdolni pozwoliłaby rozwiązać większość problemów na świecie.”
„Wiele rzeczy, które robisz, może wydawać Ci się nieistotnymi, ale istotne jest to, żebyś je robił.”
„W łagodny sposób możesz zmienić świat.”
Kategorie
Moje szkolenia

-
Zarządzanie doświadczeniem klienta
-
Komunikacja marketingowa
-
Projektowanie i zarządzanie propozycją wartości
Napisałem

(R)ewolucja marki
Nabywcy chcą znać odpowiedzi na kilka kluczowych pytań:
- Dlaczego mają kupić dany produkt?
- Dlaczego ma to być produkt określonej marki?
- Jakie korzyści przyniesie im zakup, posiadanie i stosowanie danego produktu?
Zobacz komentarze
Zostaw swój komentarz
Kim jestem?
Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.
Więcej o mnie Zobacz gdzie pracuję Chcesz zaprosić mnie do współpracy?