Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Gandhi o kliencie

8 lutego 2015

Facebook link

Klient jest u nas najważniejszym gościem.

To nie on jest zależny od nas. 

To my zależymy od niego.

On nie przerywa naszej pracy. On jest jej celem.

On nie jest na zewnątrz naszego biznesu, lecz jest jego częścią.

Służenie mu nie jest z naszej strony przysługą. To on robi nam przysługę dając nam szansę na służenie mu.

Mahatma Gandhi pracował w RPA jako prawnik i wypowiedział powyższe słowa w 1890 roku nie tylko w odniesieniu do swojej praktyki. W hierarchii wartości Gandhiego służenie drugiemu człowiekowi stało wysoko. Włączenie tej postawy do biznesu było dla niego zapewne najbardziej naturalną rzeczą.

Różnica między tym, co robimy a tym, do czego jesteśmy zdolni pozwoliłaby rozwiązać większość problemów na świecie.”

Wiele rzeczy, które robisz, może wydawać Ci się nieistotnymi, ale istotne jest to, żebyś je robił.”

W łagodny sposób możesz zmienić świat.

IMG_1811

 

Napisałem

book-wskazniki-marketingowe
Wskaźniki marketingowe

Jestem autorem opisów 24 wskaźników zawartych w książce "Wskaźniki marketingowe" pod redakcją Roberta Kozielskiego.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.