Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Dla wszystkich, którym coś nie gra w narracjach

19 stycznia 2012

Facebook link

Marketing w dużej mierze polega na opracowywaniu narracji, które w atrakcyjnej emocjonalnie formie przekazują ważne racjonalnie znaczenie. Już samo to zdanie jest uproszczeniem, które, gdy jest zbyt duże, staje się kłamstwem. To jeden z problemów związanych z posługiwaniem się narracjami. Znakomicie upraszczają one sprawy i czynią ich zrozumienie łatwiejszym, ale także narzucają jedną interpretację, która nie musi być prawdziwa. Mieli i mają świadomość tego wszyscy wybitni propagandziści.

Narracja to typowy kij o dwóch końcach. Jeden cel realizuje wspaniale ale za określoną cenę. O tej cenie ciekawie opowiada (nomen omen) Tyler Cowen.

Napisałem

Dlaczego dobre produkty się nie sprzedają, czyli jak działa marketing

Marketing jest tak rozległą dyscypliną, że trudno znać go kompletnie. Starając się poznać jego niuanse, można przeoczyć kwestie fundamentalne. Są pytania, które wydają się tak podstawowe, że każdy powinien znać na nie odpowiedź. A jednak okazuje się, że te odpowiedzi są ogólne, intuicyjne, niepełne. Można mnóstwo razy słyszeć o tworzeniu nowej kategorii i nie wiedzieć, na czym ona polega. Można uczestniczyć w warsztatach na temat osobowości marki i nie umieć jej projektować. Można na co dzień zajmować się storytellingiem i nie wiedzieć, jak on działa.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.