Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Dla wszystkich, którym coś nie gra w narracjach

19 stycznia 2012

Facebook link

Marketing w dużej mierze polega na opracowywaniu narracji, które w atrakcyjnej emocjonalnie formie przekazują ważne racjonalnie znaczenie. Już samo to zdanie jest uproszczeniem, które, gdy jest zbyt duże, staje się kłamstwem. To jeden z problemów związanych z posługiwaniem się narracjami. Znakomicie upraszczają one sprawy i czynią ich zrozumienie łatwiejszym, ale także narzucają jedną interpretację, która nie musi być prawdziwa. Mieli i mają świadomość tego wszyscy wybitni propagandziści.

Narracja to typowy kij o dwóch końcach. Jeden cel realizuje wspaniale ale za określoną cenę. O tej cenie ciekawie opowiada (nomen omen) Tyler Cowen.

Napisałem

book-pozycjonowanie-produktu
Pozycjonowanie produktu

Pozycjonowanie produktu jest kwestią powszechnie uznawaną w marketingu za ważną, ale trudną. Trudność stanowi brak ujednoliconej koncepcji pozycjonowania, a także ograniczona liczba narzędzi.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.