Jacek Pogorzelski
Marketingowy esencjalizm

„Marka nie jest wyłącznie przydatnym narzędziem zarządczym, ale subtelnym procesem dialogu między jej właścicielem a odbiorcą, który to proces zmienia jednego i drugiego.”

Branding emocjonalny w sklepie

29 czerwca 2009

Facebook link

Często podczas prowadzonych przeze mnie szkoleń mówię o brandingu emocjonalnym. Jego zasady wdrażamy także podczas współpracy z klientami. Ponieważ handel detaliczny jest środowiskiem, które daje najwięcej możliwości wykorzystania środków brandingu emocjonalnego, dzisiaj polecam przegląd kilku znakomitych przykładów niezależnych detalistów amerykańskich.

George Whalin napisał świetną książkę pt. Retail Superstars: Inside the 25 Best Independent Stores in America. Analizuje w niej przykłady znakomitych sklepów detalicznych, które nie są (być może jeszcze) sieciami i obszernie uzasadnia, dlaczego uważa je za najlepsze. Książkę polecam, ale na szczęście, bez niej także można zobaczyć, co takiego świetnego jest w wybranych przez autora sklepach. Stworzył on uzupełniającą książkę stronę www, na której można odbyć mini-tour po każdym ze sklepów.

Zdjęcia nie są w stanie oddać doświadczenia bycia w sklepie, ale przynajmniej pozwalają na ocenę strony wizualnej. Zatem, zapraszam do 25 najlepszych niezależnych sklepów w Ameryce:

http://www.retailsuperstars.com/stores.html

Napisałem

Marka na cztery sposoby

Często można spotkać się z opinią, że marka to jeden efekt: wizerunek, idea spajająca ludzi, silna emocja, doświadczenie. Marka nie jest jednak efektem należącym do jednej, ale do wielu kategorii. Najczęściej, gdy mowa o marce, mam ochotę powiedzieć: marka to więcej, niż myślisz.

Zobacz więcej

Zobacz komentarze

Zostaw swój komentarz

Kim jestem?

Jestem właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode oraz Business Strategy Leaderem w BlueFox. Pomagam klientom prowadzić marketing oparty na wiedzy, a nie intuicji, oraz uczę myśleć strategicznie zamiast tworzyć dokumenty-strategie.