Rozsądek konsumencki

Znalazłem to na jednym z forów konsumenckich:
„Jeżeli ma być szybko i tanio to nie może być wysokiej jakości,
Jeżeli ma być wysokiej jakości i szybko to nigdy nie będzie tanio,
A jeśli ma być tanio i wysokiej jakości to nigdy nie będzie szybko.”

To tylko jeden z dowodów rozsądku i zdrowej dozy sceptycyzmu konsumenta. Bo wbrew pozorom, odbiorcy produktów i usług są dużo sprytniejsi, mądrzejsi, rozsądni i zaradni niż się większości sprzedawców wydaje. Ten wpis w całości będzie się składał z cytatów.

„Posiadanie konta ma sens tylko wtedy, gdy człowiek zarabia więcej niż wydaje, a zyski z lokat przynoszą mu więcej niż bieżące opłaty pobierane przez bank. Konto musi posiadać również ktoś, kto ma kredyt. Zdecydowana większość Polaków nie może sobie pozwolić ani na oszczędności, ani na kredyty.”
http://forum.gazeta.pl/forum/w,383,95201713,95204772,Re_Pomysl_nie_glupi_.html

„Obecnie jak zamawiam kurierem to tylko i wyłącznie za pobraniem. Nie mam już ochoty zap… do centrali aby łaskawie odebrać swojej paczki. Wolę wydać to 5-10zl więcej za pobranie niż później ganiać i szukać kuriera. Nie zadzwoni, nie zostawi awizo/ma w dupie to ja mam w dupie ta przesyłkę i kupuję gdzie indziej.”
http://twojepc.pl/boardPytanie142848.htm

„Dobry doradca jest wtedy, kiedy długo pracuje w zawodzie, a nie pierwszy lepszy akwizytor! Dużo jest naciągaczy ale są też naprawdę dobrzy doradcy.”
http://www.webshock.com.pl/kompetentny-doradca-dobre-ubezpieczenie/

„ja własnie zrezygnowałam z polisy dla dziecka „dobry start”i co się okazuje im wcześniej zrezygnujesz tym lepiej .bo przez 5 lat wpłaciłam 7.400 a dostałam 2.280.czyli gdybym zrezygnowała w ciągu dwóch lat nic bym nie dostała ale koszty byłuby mniejsze,bo straciłabym „tylko””około 3ooo..To jest złodziejstwo.Agent zapewniał że po 2 latach mozna zrezygnować a koszty są niewielkie.”
http://agent001.bblog.pl/wpis,obietnica;czyli;czego;nie;mowia;agencji,382.html

„Czysto psychologiczne zagranie. Skoro już nic więcej nie da się wymyśleć, jeżeli chodzi o pseudokonkurencyjność oferty, należy podważyć wiarygodność innych banków i przyciągnąć klienta „uczciwośc (..)”
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Szef-ING-BSK-apeluje-przestanmy-oszukiwac-klientow-1991395.html