Kolor zmienia kontekst

Pozostajemy w temacie kontekstu. Dzisiaj kilka przykładów tego, jak sam kolor zmienia ten kontekst. Jak wiadomo wzrok jest naszym wiodącym zmysłem. Dlatego przyciągnięcie wzroku jest pierwszym zadaniem każdego komunikatu. Ale kolor to nie tylko „przyciągacz”. Kolor także wpływa na samopoczucie, komfort i ocenę danego obiektu. Oto kilka przykładów.

Na początek coś bardzo prostego, ale dobitnie pokazującego jak zmienia się nasza percepcja przez prostą zmianę kolorystyki.

Którą wybrać? To nie jest tylko kwestia gustu. To także kwestia tego, jak się chcemy czuć w kuchni.

Gdybyś miał(a) bar kawowy, to który logotyp byś wybrał(a)? Dlaczego to nie wszystko jedno?

Na koniec prezentuję studio jednej z amerykańskich stacji telewizyjnych (na fioletowo), które przerobiłem na różowe. Którą rozmowę odebrał(a)byś jako bardziej intymną?

Zdjęcia pochodzą z: www.chanceco.com/discovery/landscape-with-house, dec0r.org/decoration/decoration/colors/, www.behance.net/gallery/Zombys-Coffee-Bar-Creperie/766178, wkunews.wordpress.com